Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.uraic.ru/handle/123456789/44411
Title: Трибуна для архитектора: статьи П. Д. Деминцева на страницах периодической печати
Other Titles: The platform for the architect: the articles of P. Demintsev in press media
Authors: Ефремова, Е. Н.
Кузнецова, Е. С.
Efremova, E.
Kuznetsova, Y.
Keywords: Деминцев, Петр Дмитриевич (архитектор) — 1921-1984
Архитектура — Свердловск, город
Строительство — Свердловск, город
Российская Федерация — Свердловская область
Архитектура Свердловска
Строительство в Свердловске
Благоустройство
Планирование застройки
Реконструкция зданий
Sverdlovsk architecture
Building in Sverdlovsk
Provision of urban amenities
Settlements planning
Building conversion
Issue Date: 2019
Citation: Ефремова Е. Н. Трибуна для архитектора: статьи П. Д. Деминцева на страницах периодической печати / Е. Н. Ефремова, Е. С. Кузнецова // Восьмые Чупинские краеведческие чтения : материалы конференции, Екатеринбург, 16-17 февраля 2016 года. — Екатеринбург, 2019. — С. 86-105.
Abstract: Опубликованные в течение 1950–1980-х гг. статьи П. Д. Деминцева представлены как возможность публично выразить профессиональную позицию архитектора. Выделены основные проблемы, освещенные в его текстах, выявлены черты индивидуально-авторского стиля.
There are articles of P. Demintsev published in 1950-1980s, which presented as a chance to express his professional architect opinion. The author remarks the main problems in his texts, shows the special features of his writing style.
URI: http://elib.uraic.ru/handle/123456789/44411
metadata.dc.relation.ispartof: Восьмые Чупинские краеведческие чтения. — Екатеринбург, 2019.
metadata.dc.conference.name: Восьмые Чупинские краеведческие чтения
metadata.dc.conference.date: 16.02.2016-17.02.2016
Appears in Collections:Чупинские чтения


Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chupin_2016_08.pdf180,27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.